بیت‌کوین‌کش چیست؟ و خرید و فروش بیت‌کوین‌کش چگونه انجام می‌شود؟

بیت‌کوین‌کش

هرگاه خدمت و یا محصول جدیدی طراحی و به مرحله اجرا برسد، به‌روزرسانی آن نیز مطرح می‌شود. بیت‌کوین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پس از معرفی رسمی خود در بازار جهانی، نیاز به به‌روزرسانی و افزودن ویژگی‌های جدید پیدا کرد و پس از یک هارد فورک، بیت‌کوین‌کش پا به میدان اقتصاد گذاشت.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به خلاصه زندگی این ارز دیجیتال بپردازیم.

بیت‌کوین‌کش هارد فورکی از بیت‌کوین است که جهت برطرف نمودن مشکلاتی نظیر افزایش سختی استخراج توسط ماینر‌ها و زمان‌بر بودن تایید تراکنش‌ها و همچنین افزایش کارایی بیت‌کوین در بازار ارز‌های دیجیتال، طراحی و عرضه شده است. زمانی که تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان، پذیرای تغییر در یک شبکه‌ ارز دیجیتال نمی‌شوند، انشعاب و یا اصطلاحا فورک رخ می‌دهد. بیت‌کوین در آگوست 2017 وارد مرحله فورک گردید که حاصل آن ایجاد ارز دیجیتال جدیدی به نام بیت‌کوین‌کش شد.

بیت‌کوین‌کش در دنیای ارزهای دیجیتال با نماد BCH شناخته شده و در بین 10 ارز برتر از نظر حجم معاملاتی قرار دارد.

 

بنیان‌گذار بیت‌کوین‌کش چه کسی است؟

پیشنهاد فورک بیت‌کوین و ایجاد شاخه جدید در شبکه آن را تعداد بسیاری از توسعه‌دهندگان این شبکه مطرح کردند ولی در این میان نام راجر ور بیشتر از همه به واسطه تلاش‌ها و نقشی که در این تغییر بزرگ داشت، به گوش رسید و از این رو می‌توان راجر ور را خالق بیت‌کوین‌کش معرفی نمود.

 

خرید و فروش بیت‌کوین‌کش چگونه است؟

برای خرید و فروش بیت‌کوین‌کش می‌توانید به واسطه صرافی‌های متمرکز در داخل کشور با استفاده از ریال خرید  خود را انجام داده و یا ابتدا بیت‌کوین و یا تتر تهیه کرده و سپس در صرافی‌های بین‌المللی ارز دیجیتال، آن‌ها را به بیت‌کوین‌کش تبدیل نمایید.

 

ویژگی‌های بیت‌کوین‌کش چیست؟

بیت‌کوین‌کش که در دنیای ارز‌های دیجیتال با نام Bcash نیز شناخته می‌شود و همانند بیت‌کوین از الگوریتم SHA-256 برای استخراج استفاده نموده و حداکثر حجم عرضه آن در جهان 21 میلیون واحد می‌باشد. بیت‌کوین‌کش همانند بیت‌کوین از گواهی اثبات انجام کار(POW) در انجام فرایند استخراج استفاده می‌نماید.

 

 

تفاوت‌های بیت‌کوین‌کش با بیت‌کوین؟

بیت‌کوین‌کش با وجود شباهت‌های بسیار زیادی که با بیت‌کوین دارد، در آن تفاوت‌هایی نیز دیده می‌شود. از جمله تفاوت‌های عمده‌ این ارز دیجیتال نسبت به بیت‌کوین، سایز هر بلاک می‌باشد. حجم هر بلاک در بیت‌کوین تنها یک مگابایت بوده که این مورد در بیت‌کوین‌کش ابتدا به 8 مگابایت و سپس به 32 مگابایت ارتقا پیدا کرده است.

بیت‌کوین‌کش با کارمزد حدود 0.2 دلار برای هر تراکنش، به کارمزد بسیار کمتری نسبت به بیت‌کوین در معاملات نیاز دارد.

بیت‌کوین‌کش به دلیل وجود سایز بلاک بیشتر نسبت به بیت‌کوین، از سرعت بالاتری در انتقالات برخوردار بوده و تراکنش‌ها در شبکه، همانند بیت‌کوین نیاز به زمان 10 دقیقه‌ای برای تایید، ندارند و بدین جهت شبکه در مدت زمان کمتر، حجم معاملاتی بیشتری را تایید می‌کند.

 

قیمت بیت‌کوین‌کش چقدر است؟

بیت‌کوین‌کش از سال 2017 که به صورت رسمی وارد بازار ارز‌های دیجیتال شد، در بین دیگر ارز‌ها از قیمت بالایی برخوردار بوده و حال در محدوده قیمتی 283 دلار در بازار معاملاتی خرید و فروش می‌گردد. BCH در زمان حیات خود نوسانات زیادی را تجربه کرده و بالاترین قیمت آن در 20 دسامبر 2017 به 4125 دلار رسید. همچنین این ارز در 18 دسامبر 2018 پایین‌ترین قیمت خود را با 82 دلار تجربه نمود. برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین‌کش، تنها کافیست به سایت صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال و یا سایت COINMARKETCAP که معتبر‌ترین مرجع اطلاع‌رسانی در خصوص ارز‌های دیجیتال است، مراجعه نمایید.

 

کیف پول‌های مناسب بیت‌کوین‌کش؟

پس از انتخاب صرافی مطمئن جهت خرید و فروش بیت‌کوین‌کش، پیدا نمودن کیف پول مناسب جهت نگهداری از ارز شما مهم‌ترین بخش دنیای ارز‌های دیجیتال است. برای نگهداری بیت‌کوین‌کش، کیف پول‌های سخت‌افزاری نظیر Ledger Nano S و Ledger Blue یا از کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند Exodus و Trust Wallet و… که از امنیت بالایی برخوردار می‌باشند، پیشنهاد می‌شود.

 

همکاری‌های تجاری با بیت‌کوین‌کش؟

در حال حاضر از بیت‌کوین‌کش به دلیل ویژگی‌هایی نظیر سرعت بالا در انتقال، کارمزد پایین و… در بسیاری از معاملات به عنوان وجه تبادل استفاده می‌شود. در این میان نام شرکت‌های بزرگی مانند هواپیمایی فرانسه و شرکت نامدار لامبورگینی در لیست شرکت‌های پذیرنده بیت‌کوین‌کش دیده می‌شود.

در حال حاضر بیت‌کوین‌کش جای خود را در میان 10 ارز برتر از نظر حجم معاملاتی دنیای ارز‌های دیجیتال به خوبی توانسته پیدا کند و نظر سرمایه‌گذاران این عرصه را تا حدودی به خود جذب نماید. این ارز دیجیتال در سنوات گذشته پتانسیل خوبی جهت رشد و سود را در بازار ارزهای دیجیتال نشان داده و طرفداران خود را به آینده امیدوار کرده است.

برای خرید بیت‌کوین‌کش شما می‌توانید به اکسچنج سیتکس به عنوان یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال مراجعه نمایید و به دسته دارنداگان این ارز دیجیتال بپردازید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.