خرید و فروش بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین

بیت‌کوین چیست؟

بیت‌کوین پادشاه ارزهای دیجیتال، در سال 2009 توسط فرد یا گروه ناشناسی با نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. دیری نپایید که به دنبال بیت‌کوین ارزهای دیجیتال دیگری برای تسهیل اهداف گوناگونی ارائه شدند. در این مقاله قرار است به شناخت بیت‌کوین و راه‌های خرید بیت کوین و فروش آن در داخل و خارج از کشور بپردازیم.

بیت‌کوین تا کنون توانسته با اختلاف، لقب ارزشمند‌ترین و شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال را در جهان از آن خود کند. بیت‌کوین در مدت زمان کوتاهی، توانست جایگاه خود را به سرعت در اقتصاد ارتقا بخشد و حال از این ارز دیجیتال در بسیاری از معاملات داخلی و بین‌المللی به جای ارز فیات و یا طلا استفاده می‌شود.

 

چرا باید بیت‌کوین بخریم؟

بیت‌کوین به دلایلی از قبیل غیرمتمرکز بودن، دسترس همگانی، عدم وابستگی به دولت و حکومت‌ها، شفافیت، انتقال راحت و کارمزد انتقالی بسیار پایین از ارزش بالایی در میان دارایی‌ها و بازار‌های مالی برخوردار است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیت‌ کوین، محدود بودن حجم تعدادی آن است؛ که این مسئله به دلیل جلوگیری از تورم باعث پذیرش بیشتر آن توسط جامعه شده است. علاوه بر این موارد، بیت‌کوین برخلاف ارز‌های فیات که غالبا پشتوانه فیزیکی دارند، بر اساس میزان عرضه و تقاضا ارزش‌گذاری می‌گردد. در نتیجه می‌توان گفت ارزش‌ این ارز به دست مردم تعیین و مدیریت می‌شود.

 

قیمت بیت‌کوین چقدر است؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد، قیمت بیت‌ کوین بر اساس میزان عرضه و تقاضا تعیین شده و در تمام جهان به یک قیمت می‌باشد. ولی در برخی از کشور‌ها یا صرافی‌های متمرکز به دلیل تفاوت در میزان تقاضا گاهی ارزش آن با سایر کشور‌ها و یا صرافی‌ دیگر تفاوت اندکی پیدا می‌کند.

شما برای اطلاع یافتن از قیمت لحظه‌ای بیت ‌کوین و سایر ارز‌های دیجیتال و می‌توانید به سایت coinmarketcap که معتبر‌ترین مرجع اعلام قیمت ارز‌های دیجیتال در جهان است مراجعه کنید. همچنین صرافی‌های داخلی نظیر اکسچنج سیتکس، نوبیتکس، والکس و سایت صرافی‌های خارج از ایران نظیر بایننس، کوین‌بیس، بیت‌فینکس و … نیز می‌توانند به عنوان مرجع تشخیص قیمت مورد توجه قرار گیرند.

 

آینده بیت ‌کوین چیست؟

اگر در اوایل معرفی بیت‌کوین توسط ساتوشی ناکاموتو صحبتی از رسیدن قیمت بیت‌کوین به 18 هزار دلار می‌شد، قطعا در باور هیچ کس نمی‌گنجید؛ اما امروزه با ادامه روند رشد صعودی بیت‌کوین و افزایش محبوبیت این ارز دیجیتال در جهان، اقتصاددانان و سرمایه‌گذاران بزرگ بازار‌های مالی، آینده‌ای بسیار روشن را برای پادشاه ارز‌های دیجیتال یعنی بیت‌کوین متصورند. با اعلام بسیاری از دولت‌ها مبنی بر پذیرفتن ارزهای دیجیتال و استفاده از آن در معاملات دولتی و بین‌المللی ارزش آن با سرعت بیشتری درحال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد چند برابری آن باشیم.

 

خرید بیت کوین چگونه است؟

برای خرید بیت کوین از صرافی‌های متمرکز در قدم اول پس از مراجعه به سایت صرافی مورد نظر، می‌بایست نسبت به ساخت حساب کاربری و احراز هویت اقدام نمایید. کاربران پس از ثبت نام در سایت صرافی‌های ارز دیجیتال داخل ایران نظیر اکسچنج سیتکس، می‌توانند با واریز ریالی به صورت مستقیم حجم مورد نظر بیت‌کوین خود را خریداری نمایند ولی برای خرید بیت‌کوین از صرافی‌های خارج از کشور نظیر بایننس شما می‌بایست یا از طریق کریدیت کارت واریز وجه اولیه به حساب را انجام داده ویا از طریق یک صرافی در داخل کشور ابتدا ریال خود را به یک ارز دیجیتال تبدیل نموده و سپس آن را به حساب صرافی در خارج از کشور انتقال دهید.

 

فروش بیت‌ کوین چگونه است؟

جهت فروش بیت‌کوین نیز باید همانند خرید بیت کوین، پس از ورود به حساب کاربری سفارش فروش حجم مورد نظر خود را ثبت می‌کنید. برای تسویه و واریز وجه ریالی از موجودی حساب صرافی ارز دیجیتال به حساب بانکی شما، تنها کافیست در منو کاربری حساب خود در سایت صرافی مورد نظر، درخواست برداشت وجه را ثبت نموده تا وجه ریالی درخواستی توسط سیکل زمانبندی پایا به حساب شما واریز گردد.

 

سخن آخر

اگرچه بیت‌کوین بعد از یازده سال توانسته جایگاه ویژه‌ای برای خود در بازارهای مالی بیابد، ولی این تنها شروع ماجرا است. در آینده‌ای نه‌چندان دور ما شاهد بلوغ ارزهای دیجیتال خواهیم بود. قطعا انقلاب مالی بعدی زمانی رخ خواهد داد که ارزهای دیجیتال به طور رسمی وارد چرخه‌های مالی شوند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بزرگ نظیر مایکروسافت، توییتر و افرادی چون ایلان ماسک، مارک زاکربرگ و… که صاحبان و غول‌های سرمایه‌داری جهان هستند، با خرید بیت‌کوین و تبدیل بخشی از سرمایه خود به این ارز دیجیتال، نشانه‌های مطمئنی هستند که خبر از آینده روشن پادشاه ارزهای دیجیتال می‌دهند.

اکسچنج سیتکس با ساخت بستری کاربردی و به‌روز، آماده ارائه تمامی خدمات مربوط به خرید و فروش بیت‌کوین و سایر ارز‌های دیجیتال به کاربران بوده و زمینه‌ی ورود به بازار ارز‌های دیجیتال را برای تمامی هموطنان در داخل و خارج از کشور فراهم نموده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.