خرید بیت‌کوین بدون احراز هویت

خرید بیت‌کوین بدون احراز هویت

 

در حال حاضر بیت‌کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال، بالاترین حجم بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به روند افزایش قیمت بیت‌کوین و محبوبیت بیش از پیش سایر ارزهای دیجیتال، در این مقاله به بررسی نحوه خرید آن بدون احراز هویت پرداخته‌ایم.

 

چرا صرافی‌های داخلی گزینه مناسب‌تری برای کاربران ایرانی هستند؟

یکی از بزرگترین محدودیت‌هایی که متاسفانه برای کاربران ایرانی وجود دارد عدم امکان احراز هویت در صرافی‌های خارجی  است. از آنجایی که ایران در لیست سیاه FATF قرار دارد در نتیجه صرافی‌هایی مانند بایننس (Binance) که خود را تابع قوانین ضدپولشویی FATF می‌دانند کاربران ایرانی و سایر کشورهای لیست سیاه را واجد شرایط احراز هویت نمی‌دانند. در نتیجه امکان شناسایی و مسدود شدن حساب کاربرانی برای این کشورها وجود دارد. یکی از راه‌حل‌هایی که برای حل این محدودیت وجود دارد استفاده از صرافی‌های داخلی است.

کاربران ایرانی می‌توانند از طریق صرافی‌های بومی به خرید و فروش بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال خود بپردازند.

 

احراز هویت، پلی به سوی امنیت

یکی از اولین چالش‌هایی که معمولا پس از ثبت نام در یک صرافی وجود دارد امکان ثبت سفارش آزمایشی است. به عبارت دیگر بسیاری قبل از انتخاب نهایی یک صرافی می‌خواهند بدون گذراندن مراحل احراز هویت حداقل یک بار در آن فرآیند انجام معامله را طی نمایند.

در حال حاضر سایت‌هایی وجود دارند که بدون انجام احراز هویت امکان خرید و فروش بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را فراهم آورده‌اند. اما باید دقت داشت که همواره شرط امنیت، مهم‌ترین اصلی است که در قدم اول برای حفظ دارایی و در قدم دوم برای رشد آن وجود دارد. در نتیجه بستری‌هایی که بدون احراز هویت امکان خرید و فروش را فراهم می‌آورند، غالبا امکان کلاهبرداری در آنها وجود دارد.

 

خرید بیت‌کوین بدون احراز هویت در اکسچنج سیتکس

برای این منظور اکسچنج سیتکس به عنوان معتبرترین بستر معاملاتی ارزهای دیجیتال در کشور، امکان خرید بیت‌کوین را بدون احراز هویت تا مبلغ 200 هزار تومان را برای کاربران خود فراهم آورده است. کاربران پس از ورود به این صرافی می‌توانند بدون انجام احراز هویت، با شارژ حساب کاربری خود تنها یک بار تا سقف دویست هزار تومان به خرید بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال موردنظرشان بپردازند.

 

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.