همه چی درباره ارز محبوب مونرو، از پیدایش تا کارمزد نزدیک به صفر

مونرو

مقدمه :
امنیت همیشه حرف اول را می‌زند. هنگامی که صحبت از سرمایه و بازارهای مالی درمیان باشد، این دغدغه چند برابر می‌شود. در این زمان است که مونرو به ما کمک می‌کند.
در این مقاله قرار است با هم به مختصری از زندگی مونرو یا ارز حریم خصوصی بپردازیم.

 

تاریخچه مونرو

درتاریخ 18 آپریل 2014 گروه توسعه‌دهنده نرم‌افزار سون کور، ارز دیجیتالی با حریم خصوصی بسیار بالا را به جامعه معرفی کرد. این ارز دیجیتال در واقع فورکی از بایت‌ کوین است که در ابتدا بیت ‌مونرو نام داشت و سپس به مونرو تغییرنام داد. مونرو در زبان اسپرانتو به معنی سکه است.

مونرو

مونرو چگونه کار می‌کند؟

این ارز دیجیتال با نماد XMR شناخته می‌شود، با محدودیت 18میلیون واحد عرضه شد. مونرو از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند، در نتیجه می‌توان آن را همانند بیت کوین استخراج نمود.

زمان ساخت هر بلاک در بلاک چین مونرو تنها 120 ثانیه است. این در صورتی است که ساخت یک بلاک در بلاک چین بیت کوین به 10 دقیقه زمان نیاز دارد.

تاریخچه مونرو

خصوصیات و ویژگی‌های مونرو چیست؟

مونرو بر سه اصل کلیدی امنیت، حریم خصوصی و تمرکززدایی استوار است. این ارز دیجیتال به دلیل استفاده از امضاهای حلقوی در پروتکل رمزنگاری خود، از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. امضاهای حلقوی برای اولین‌بار سال 2001 در کنفرانس رمزنگاری کوئینزلند استرالیا ارائه شدند.

یکی دیگر از مزایای مهم و کلیدی این ارز، اندازه هر بلاک است. بلاک‌های سایر ارزهای دیجیتال از اندازه‌های کم و ثابتی برخوردارند، به همین دلیل با افزایش زمان و هزینه انتقال در شبکه همراه می‌شوند. برای مثال اندازه هر بلاک بیت کوین 1 مگابایت و اندازه هر بلاک بیت کوین کش 32 مگابایت است اما در مونرو سایز بلاک‌ها ثابت نیست و اندازه هر بلاک تحت تاثیر 100 بلاک قبل است. شبکه مونرو می‌تواند اندازه بلاک جدید را تا حداکثر دو برابر بلاک قبلی تغییر دهد.

مونرو خرید

قیمت مونرو

XMR تا سال 2015 با قیمتی کمتر از یک دلار در معاملات مورد استفاده قرار می‌گرفت ولی در اواخر سال 2017 و اوایل سال 2018 با رشد شدید قیمتی همراه شد و ارزش آن به 500 دلار رسید.

این ارز دیجیتال هم‌اکنون در محدوده 300 تا 320 دلار معامله می‌شود. قیمت لحظه‌ای این ارز دیجیتال را می‌توانید از سایت www.coinmarketcap.com که معتبر‌ترین مرجع قیمتی ارزهای دیجیتال در جهان است، مشاهده نمایید.

 

کیف پول مونرو

جهت نگهداری مونرو می‌توانید از کیف پول‌های سخت‌افزاری نظیر لجر نانو اس(Ledger Nano S) ، ترزور مدل تی (Trezor model T) و یا کیف پول‌های نرم‌افزاری نظیر اکسودوس  (exodus)و اتمیک  (atomic)استفاده نمایید، اما بهترین کیف پول برای نگهداری این ارز دیجیتال کیف پولی است که اختصاصی توسط سایت اصلی مونرو عرضه ‌شده‌ است. برای استفاده از کیف پول رسمی مونرو می‌توانید از سایت مونرو به نشانی www.getmonero.org انواع نسخه‌های این کیف پول را دانلود نمایید.

استخراج مونرو چگونه است؟

همانطور که گفته شد مونرو را می‌توان همانند بیت کوین استخراج نمود. برای استخراج این ارز دیجیتال به ماینرهای ASIC صرفا نیازی نیست و فعالان این صنعت می‌توانند از CPU یا GPU استفاده نمایند. به دلیل هزینه‌های بسیار خرید و نگهداری دستگاه‌های ASIC، این ویژگی مونرو استخراج‌کنندگان را به سمت خود راهی کرد.

کاربران این بازار می‌توانند از طریق تماس با بخش ماینینگ شرکت سیتکس به شماره 021-49126 و یا مراجعه به صفحه مشاوره استخراج ارزهای دیجیتال از مشاوه رایگان جهت استخراج این ارز دیجیتال بهره‌مند شوند.

 

استخراج مونرو

 

کارمزد شبکه مونرو

یکی دیگر از مزایای مونرو، کارمزد کمتر این ارز دیجیتال نسبت به سایرین است. مونرو برای انتقال، کارمزدی نزدیک به صفر دارد و همین امر موجب شده است تا به‌عنوان یکی از شیوه‌های پرداختی به‌صرفه معرفی شود.

 

خرید و فروش مونرو در صرافی‌ها

برای خرید ارز دیجیتال مونرو یا XMR می‌توانید به صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی همانند بایننس، کوین‌بیس‌پرو و صرافی‌های ایرانی همانند اکسچنج سیتکس به نشانی Citex.com مراجعه نموده و پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام در این صرافی‌ها، سفارش مورد‌نظر خود را برای این ارز دیجیتال ثبت کنید.

نکته اساسی در مورد خرید ویا فروش مونرو این است که شما در صرافی‌های خارجی تنها می‌توانید مونرو را با جفت ارزهایی نظیر بیت کوین و یا تتر که استیبل‌کوینی معادل یک دلار است معامله نمایید ولی در صرافی‌های ایرانی علاوه‌بر معامله با تتر، امکان خرید و فروش این ارز دیجیتال با ریال نیز امکان‌پذیر است.

 

سخن پایانی

ارز دیجیتال مونرو نیاز بشر برای تحولی عظیم در حوزه مالی و دارایی است. مونرو با توجه به ویژگی‌هایی که دارد  یک راه خصوصی برای معاملات شما شناخته می‌شود و حجم معاملاتی این ارز دیجیتال، نوید از درخششی غیرقابل وصف در آینده‌ای نزدیک دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.